Jultävlingen

Var somsagt  Åsbo på deras julhoppning i Lördags.
Vädret var ju inte på topp precis, började små regna när jag red fram till 90 men inte gnälla för det. Jag red fram där uppe till första klassen och där varbra att rida fram. In till framhoppningen där underlagetvar SKIT rent ut sagt. Lös och hemskt efter hinderna, så blev ej så mycket framhoppat men det räckte iallafall. In på banan går dubbel nolla & slutar på en 12 plats av 34 starter typ.
Regnar ännu mer när jag ska rida fram till 1 meter & rider fram där nere nu för dem skulle inte kunna gå upp där underlaget är bättre och kalla in en till framhoppning. NejNej! Så rida fram i massa vatten och slask, in till skit framhoppningen där jag inte kan klaga på honom. Han gick ej fram kanon men hoppade ändå bra. In på banan & ut med 8 fel i grunden. Men jätte nöjd, för inne på banan var underlaget tugnt och skit jobbigt var min åsikt..

Men kanon ändå, och nya tag till sista tävlingen i Malmö på lördag. Och hoppas det går dubbelnolla där i bägge. Kanon avslut då ju !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0