Spö

Dagens ämne är spö.
Jag köpte en häst tidning för nån dag sen, tror det var hästfocus?! Kan den heta så?
Läste en artikel om spö, hur många som använder det fel och för mycket osv. Köp och läs! Dock har det kommit en ny nu men ändå.
Men många rider med spö och använder det verkligen fel! Spöet är enklare tydligen än skänklarna enligt vissa. Jag använder i princip aldrig spö, det är ett litet hjälp medel inget man ska missbruka. Jag kan ju inte påstå att dem som missbrukar det är ett med sin häst. Använd det vid nödfall tycker jag!

Jag har iallafall ridit båda mina hästar idag.
Tyson skrittades 1timme då han ska tävla i Perstorp imorgon i hoppning.
Hero joggades ute och har faktiskt inte snubblat inte ens på långa tyglar. Han har snubblat innan då han ej jobbat rätt med bakbenen och gjort otroliga framsteg! Börjat mer med galoppen ute och han bjuder neråt själv, helt underbart när man får tilllbaka så myclet. Vilket jag nästan alltid får av mina hästar och dem försöker alltid till 100%.

Imorgon blir det mer om tävlingen och ämnet blir tävling helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0