Täcken

Nu på hösten/vintern kan man se att vi alla klär våra hästar väldigt olika, vissa har redan vintertäcken vissa 2 täcke och vissa bara ett regntäcke.
Min går faktisk med stalltäcke + regntäcke ute, fintväder har dem bara fleece under. För mig är det viktigt att mina hästar inte blir kalla och stela. Vilket påverkar ridningen och hästarnas välmående över huvudtaget. 
Inne har dem stall eller fleecetäcke. Men dem står ofta och får "lufta" sig utan täcke.
Såklart har jag ridtäcke när vi rider ut om vi bara ska jogga en runda för att hålla musklerna varma även när det blåser, men i ridhus är det beroende på hur varmt det är ute.

Vad har era hästar?! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0