Tävling

Har haft fullt så inte hunnit skriva tyvärr, men lite om söndagens tävling.

Jag & Tyson tävlade Klubbtävlingen i Viarp i Söndags och jag är helt kanon nöjd!
På framhoppningen hoppade han som en gud, lyssnade kanon även på oxern hoppade han perfekt. Han brukar på framhoppningen tramsa på den och hoppa av skit tidigt, men icke.
In på banan till 90, väldigt långa vägar var det. Men han gick lika fint där, i samma tempo och lyssnade hela tiden. Och detvar A/A bedömning ( alla med samma fel kommer på samma plats) Så jag och en annan tjej kom 1:a.
Han gick lika fint på framhoppningen till 1 meter, men vi var lite mpnga i ridhuset så lite trångt. Men helt kanon, gick lika fint på banan men rev tyvärr ett i omhoppningen. Men han kändes så fräsh så jag är nöjd.

Måste säga att tretorn stövlarna är mitt bästa köp i ridutrustning, skänklarna är där dem ska och jag har svårt att rida i ridstövlar, men dessa kan jag påverka hästen kanon ändå. Jag brukar liksom fastna med skänklen i rätt läge men kan ej använda dem. Men dessa älskar jag. Blir fler tretorn stövlar i framtiden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0