Tävlingen

Jag hann aldrig uppdadera om tävlingen igår så det kommer här.
Tyson gick finfint på framridningen och hoppningen också, hoppade lite segt fram men ridhuset var jättelitet och 5 hästar där inne. In till 90 cm så skygga han förläktaren och vägrade såklart ut sig på hindret som stod mot läktaren, bita i det sura äpplet och ladda till nästa klass. Lånade faktiskt ett spö som jag bara håller i handen så går min häst i 200 km/h och kom över d hemska hindret så slängde spöet efter det och rev typ 2 hinder pga av han gick förfort.
Det är kanon att ej använda spö annars för då räcker det att man bara håller i det nr det verkligen behövs.
Sen tog jag in hästarna hos Cilla, busiga lilla hingsten skulle inte gå med mig in han skulle gå själv ja.

Nu har jag en helg där jag inte ska tävla utan lägga till ett kondis pass till båda mina hästar, ett ordentligt. Kan behövas ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0