Träningen

Hopptränade med Tyson idag, han ville bara rusa och har väl gått bättre. Det är efter att han hade spö i lördags som jag bara höll som han är lite spänd, räcker man bara håller  i det så ska han rusa iväg. Ska jobba med spö ibland så han accepterar det på ett annat sätt.

men tillbaka till träningen, Jobbade lite över bommar i trav idag och lite galopp. Sen hoppade vi faktiskt bana så idag var det inget speciellt. men annars brukar vi jobba mycket med stunds och volter och hoppa på böjtspår vilket verkligen ger något.
Var även och kollade på Jörgens träning igår vilket är kanon att sitta och kolla när folk tränar lära sig se vad som är rätt och fel och sedan kunna utnytja övningarna hemma sedan och veta vad som går rätt och inte. Hoppning som dressyr, spelar ingen roll. Jag är också en clinics älskare och nappar åt mig allt jag kan på sånna tillfällen.

Idag kom mitt ena nya Schabrak, verkligen snyggt och jag gillade materialet. På hemsidan såg det inte så snyggt ut detta är inte så speciellt, men faktiskt mycket snyggare när det kom. Jag är nöjd! Nu väntar jag bara på mitt andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0