Varierad träning

Vi alla kräver ju varierad träning för att komma nånstans!
Jag har som sagt ingen ridbana annars skulle jag variera min träning så mycket jag kunde. Exempelvis; jobba mer från marken men när man har en ridbana 1,5 km ifrån är det inte lika lätt. Jag försöker köra till skogen 1 gång i månaden för ett kondis pass vilket även Hero ska börja med, då man måste köra lite uthållighet och mycket tempoväxlingar. Varför inte göra det i en trevlig miljö ?!

Sen tycker jag ockaså det är viktigt att rida för tränare ibland för man blir lätt låst vid sin ridning och fastnar lätt i en cirkel liksom. Jag tränar ju hoppning med Tyson för Anna Nilsson och jag gillar henne då hon påpekar sits och inverkan men vi kör även mycket hoppning på börjt spår, studs och igår hoppade vi bara vattenmatta vilket ger väldigt mycket till tävling sen då dem är uthålligare.
Sen ska jag börja träna mer för Johanna som även är tränare i Helsingborg med båda hästarna i först och främst dressyr. Sen har jag ju min tränare som hjälper mig med allt Cecilia Evaldsson men aldirg har tid typ för hon har så många hästar själv. Vilket har gett mig hur mycket som helst!

Jag tycker alltså att prova på något nytt med hästen INTE är fel och framförallt ha skoj och att kunna sammarbete. Kan ni inte sammarbeta och känna att ni är ett istället för häst och ryttare så sätt det först. Jobba på det så lättar allt sen. Jag kolalr alltid det först så jag och hästen kan komunicera! Det är A & O.

Eller vad tycker ni ? Hur tränar ni ?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0