Lång uppdatering..

Vi kan ju börja med Skabersjö
Tranquil vägrade ut sig, nej inte på ett & sama hinder. Men hon var nog lute förvirrad många hinder som inte skulle användas och mycket nytt och ja. Hon skötte sig iallafall perfekt och kanon nöjd med henne ändå!

Tyson gick icke fram i 90 och rev ett och i 1meter red jag för livet men vi fick 8 fel ändå. Men inte så skönt när man kommer in och får varmechock i ridhuset Puuh!

Ödåkra
Tranquil hade tappat en framsko och antagligen ömmade när vi red inne på banan för hon ville inte alls. Så nu står hon eller ja leds i ridhuset varannan dag då hovet är varm p.ga av att det är hårt ute i hagen.

Tyson gick som en klocka nästan! 1meter rev vi ett och jag fick inte fram honom som jag ville så jag skulle testa hoppspöet i 110 och ha det till lite hjälp. Han accepterade det kanon och jag kunde ha det hela ritten utan han sprang i panik och jag red bra med det. Och vi gick NOLLA i 110. Jesus jag blev så glad!

Igår gick tyson med inspänningar i ridhuset och han gick finfint! Galoppskänkelvikningar och ja. Både i höger & vänster, han blir så finsåfin.
Tranquil gick jag med i ridhuset i 25 min och hovet "svalnade"  så det var ju kanon.
Palle gick också i ridhuset, ja han var ju snällare än när jag red honom första gången på banan. Han småhoppade lite och vi t.om galopperade. Ja han började själv så då fick han jobba lite i galoppen. Han kommer bli kanon fin!

Idag blev det bara Tyson i blåsten med inspänningarna ute i skogen. Vi mötte såklart en älg men Tyson stod mer och funderade på vad det var för stor varelse. Han är så snäll den hästen, Hero bryr sig inte speciellt mycket heller för den delen.

Lite bilder från Ödåkra!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Grattis :D Vad bra det har gått!!

1:a och 4:e bilden var jättefina :D

2009-04-17 @ 18:25:55
Postat av: Anonym

Hej gumman jo det går väl sisådär, men jag skriver så fort jag har tid,, fina bilder du lagt in!!!

Kram Linda

2009-04-19 @ 11:18:21
URL: http://wwwgamlastallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0