Fullfart

Igår var jag i ett stall och kollade där jag skulle hjälpa till nån gång i veckan och ta ut hästar. Då hade en häst fölat i hagen mitt i snön, så det blev att ta ett täcke och lägga fölet på och dra in det till stallet med hon andra tjejen. fölet ville inte resa sig och är nu på djursjukhuset då den hade bara 34grader i temp. Vi får hoppas på det bästa!

Tyson jobbade lite i ridhuset igår igen, inte så jätte hårt utan med känna igenom till träningen idag. Stod något litet hinder upp som han fick hoppa 3 gånger och han blev så jätte glad. Så ska bli skoj att träna idag faktiskt.

Tranquil gick också i ridhuset, dock var dem 5 stycken där inne när jag kom men 3 försvanns en och en cptjej(!) skulle ju hoppa och då tyckte hon vi kunde stå i ett hörn och vänta. Eh nej tror inte det och hon skulle tvunget rida på den volten jag red på och då flyttade jag mig flera gånger i ridhuset. Men tranquil skötte sig bra ändå! Lite stressad i början och så men det gick fint, lite stegra och lite bocka men inte hela världen.
Sen när det blev tomt tog vi några småskutt över sockerbitar och vi slutade med att ta det i galopp och det gick kanon.
Då hon kommit på att hon springer vid vänster sida istället och gärna rusar därför har vi jobbat i trav endast men hon slutade med att gå vid sidan igår men det kommer nog igen.

Kanon dag alltså

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0