Dimman igår

Igår hade vi i Helsingborg iallafall tjock dimma hela dagen, ingen idé att ge sig ut & rida på vägen så begav mig till 5åringen som man bara rider i skogen så man ej behöver bege sig ut på vägarna alls där. Gick finfint och vi skulle precis bara korsa en väg ( ingen trafiksäker häst) hörde det kom en bil så skrittade ut i åkern, bara det hon hörde ju bara bilen men såg ej den för dimman och blev rädd och rusar iväg och panik för åkern var ju tung att springa i. Nåja, fick stopp på henne och hon lugnade sig in i skogen på andra sidan och där ska man rida en bit på ett stort gräsfält. Inga problem tills hon tvärnitar hon bara strirrar. Jag liksom bara här är ingeting, ända till jag ser typ en skugga & det står en älg en bit frmför oss. Såg SKIT läskigt ut i dimman. Vi vänder sakta och hon rusar i ren panik igen en bit, sen fick jag ner henne på jorden igen och vi skrittade lugnt hem. Hon var ju duktig ändå och lugnade ner sig på gräsfältet innan vi lämnade det.

Kunde inte ens köra till ridhuset med Tyson då man knappt såg framför bilen och jag känner inte att det är värt att riskera min häst är värd mer än så!

Men idag är det ingen dimma så idag kan vi förhoppningsvis jobba på lite mer. Ska ta Tyson till ridhuset och jobba igenom honom idag och imorgon ska han få hoppa lite med höjd. Hero ska få ett riktigt kondis pass idag igen & i helgen hade jag tänkt få han till ett ridhus & jobba igenom honom med nån bom.

Janej, jag får sätta fart nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0