12 juli

Idag red  jag bara Tranquil helt slut i kroppen!
Tränade för Cecilia lite hoppning på vanligt bett, blev en travserie med bommar & 2 upphöjda. Gick bättre och bättre men bättre kan vi allt. Sen lite kryss och jobbade med galoppen i vänstervarv. nästa träning blir det riktigt galopppass. Puuh!

Sen åkte jag hem och jobbade lite med skimmlen (Emma heter hon, ingen hästnamn direkt) men lyfte frambenen och det var inga större problem men så kom vi till dem där bak. Hon sprang runt om mig några varv sen kunde vi lyfta ett bak också. Sen sprang hon lite till men jag kunde rör bägge bak hela tiden. Och det är ju helt perfekt!

Man kan ej ta henne igrimman direkt utan måste lägga grimskaft runt halsen först sen kan man ta henne i grimman. Vilket jag också jobbade med. Av med grimskaftet så gick jag och sen gick tillbaka tog henne i grimman, av med grimman gick en sväng och på med grimman utan något grimskaft. Hinner inte jobba vidare imorgon men  tisdag ska jag hinna lite.


Imorgon ska alla hästar gå igen ett pass tänkte jag. Tyson ska tävla i helgen i ÅsboRyttarförening aldrig varit där så ska bli skoj.

Lite bilder på Palle från Munka







Just det, ska på fölvisning den 15 / 8 ska antagligen gå med något föl, det ska bli riktigt skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0