gårdagens ridpass

Igår red jag Tyson i paddocken men lite gymnastik övningar b.la. Inga höga hinder alltså. Nån studsserie med 4 hinder som vi hoppade igenom lite, ganska trång sådan för han ska bli snabb i benen. Höjde hinderna i mitten till ca; 50-55cm och där fick han vara snabb vill jag säga, vilket han klrade galant! Sen hade jag satt upp krysskombination på 60 cm men 1 galoppsprång emellan gick också kanon. Så drog upp 3 kombination med 1 galoppsprån emellan även på 60 cm. Skulle inte ha några höjder idag! Gick jätte bra och är kanon nöjd.

Hero fick Pausa i hagen och bara gotta sig lite.
Efterjobb tog jag faktiskt skimmlen (Emma) och red på fältet. Gick jätte bra, testade galoppen när hon helt plötsligt väder och bara sticker. Tjoho! Ingen rolig skenrunda men fick henne till att lugna sig snabbt och sen travade vi hemåt. Hon gick max 20 min vilket hon inte ska gå mer än. Men hon ville sänka sig och jobba så är kanon nöjd!

nu ska jag bege mig till stallet och jobba hästarna. Imorgon är det Ullared nån som behöver något ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0