16 juni

Igår red jag först Tyson, som fick hoppa lite i paddocken, bara lite smått med 80 hinder och det gick fint. Han lyssnade bra.
Sen fick Palle hoppa lite, nån oxer på 85 och vi har riktigt teamwoork nu och det är ju härligt! Men vi ska jobba vidare med 60-70 hinder tills han byggt upp sig och allt.
Sen åkte Hero till Åsbo så skulle rida Tranquil efter trodde jag ja.. Hero gick bra i 50 tramsade vid ett hinder så 4 fel i 50 & Nolla i 60. Skit nöjd duktig häst till lastningen. 1,5 timme höll vi på att lasta innan han ville in! Jesus vad jag var arg på honom och har brännsår i handen för jag glömde vantar. IIHH! Men sen gick han in lugnt och stod helt stilla medans det stängdes bakom honom i lugnt tempo. Så det var verkligen värt denna 1,5 timmen! Men jag vann till slut.
Så jag kom tillbaka till Stallet halv 10 så ingen ridning av tranquil icke.

Idag fick jag longera henne och gå en runda med henne så jag typ har "köttsår" på fingrarna från grimskaftet igår. TYPISKT! Så jag red ingen häst idag, Carro tog Tyson så det var ju snällt. Men imorgon ska Tranquil gå markarbete iallafall.
Får spara fingrarna till imorgon då 2 hästar ska hoppa i Viarp & Tranquil ska ju gå markarbete, så valde att göra så helt enkelt. Men hon gick fint idag och var så nöjd när jag gick ute med henne en runda sen. Men hon har fått sitt veckoschema nu så det blir kanon bra..

Lite bilder på palle som Älskling fotade med sin nya kamera.
Bilder från Åsbo kommer..











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0