18juni

Gårdagens ridpass;
Tranquil gick på banan och fick på på pelham för att skona mina fingrar och gick hur bra som helst! Lyssnade fint och jag jobbade mycket med att öka & sakta med sitsen bara. Vilket hon lyssnade kanon på.

Palle åkte iväg till Viarp för att hoppa 60 & 70. 60 klassen gick han bra i men stannade 2 gånger på solfjädern som var så hemsk tyckte han men i 70 hoppade han både trippelbarren & solfjädern som inget men jag höll ej tillbaka honom till sista hindret så vi rev. Men han lyssnar helt pefekt när jag ber honom vänta till hindret.

Och sist men ej minst gick Tyson också i Viarp. Han var stark som en oxe inne på banan och jag hade inte en chans att få tillbaka honom alls. Men han gick nolla i 110 och det var ändå ingen snäll bana. Inte jätte lätt när dem blev högre. Men han startade sin första 120 och vi kom ut med 3nerslag & ett där jag var tvungen att stanna honom för att få honom att han skulle lyssna. Men hag är supernöjd, trippelbarren var inte lite bred men det gick fint på den. Fast vi kom fel så klarade vi det ändå.

Blev ingen longering av Hero igår men han sprang och dampade i hagen när Carro skulle ta honom så han dog inte.

Idag kom jag ut till stallet kl 7 för att börja jobba med dem då faller regnet som aldrg förr. Så hann inte ta in nån häst innan dem var genomblöta. SUCK! Så vi får ta igen det imorgon. Nu ska jag duscha och ta kläder till jobb sen kläder för fest ikväll då Jennifer blir 20 idag.

Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0