2 juni

Idag har jag varit flitig! 3 hästar ridna till klockan 12 idag.
Hero joggade jag ute idag bara på ca 30-40 minuter. Jobbade lite framåt och neråt idag. Men han var helt plötsligt rädd för skogen han. Men det gick bra ändå, lite busig och ostabil men det tar igen sig om nån dag igen.
Palle hoppade lite på banan idag, något räcke på 60 cm och en line med 3-4 galoppsprång emellan. Så han gick bra och lyssnade. Gjorde en fin vänsterfattning från skritt idag så han skötte sig kanon!
Tyson fick ett litet kondispass i skogen idag på 1½ timme. Dock tåg vi vägen dit så blev en halvtimme skritt bara dit och hem. Men skönt väder så det gick bra. Fick ihop honom i galoppen lite men han hoppade och studsade när vi skulle fatta galopp idag, en pigg liten buse var det allt.

Sen mellan12- 13 skulle dem komma och kolla på Tranquil men ingen hade kommit till 13,20 så jag kunde inte vänta länge. Så inger skulle ringa sen redan 13,45 ringer hon och säger att hon testat ringa upp till deras hem tele, då hade dem helt plötsligt fått 2 fång hästar och inte ringt till oss. IDIOTER! Jag blir så trött på sånt. Där har Inger fixat med henne och haft sig så kan dem inte lyfta telefonen.
Nej nu ska vi istället köra på hårdträning då vi ska få paddock 10 meter från stallet.

Nu tänker alla nyfikna vad betyder detta, paddock vid stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0