22 juni

Tiden bara rullar ivg och äntligen är det lite bättre väder!
Igår fick hästarna rasta av sig ute lite ( dem flesta ialafall) Tranquil fick springa av sig sin energi och blev så glad så glad. Idag ska vi jobba oss igenom lite hinder på banan tänkte jag för imorgon köra ett mararbetespass.
Palle fick också lite kondis träning med mycket tempoväxlingar i galoppen. Och det går fort att släppa en gammal gallopör men ack vad roligt det var. Men vi jobbade i samlad galopp och något fint galoppombyte  också. Han ska få jobba igenom studs idag på banan är det tänkt och det kan bli väldigt intressant.
Sen red jag & Carro ut med Hero & Tyson, Carro red Hero och fick sig en jätte flygtur då Hero skulle tävla med Tyson men kör världens bockmaskin och ja. haha, lite skoj var det ändå, sen bytte vi häst istället och jag fick också lite bockmaskins hopp. Men inte så faligt som det varit innan. Och han ska med ta sig igenom studsen tänkte jag.
Tyson däremot ska inte hoppa idag.. Han ska få sig ett mararbetes pass med lite bommar och lydnadsövningar inför veckans hoppningar.

Ska även i veckan försöka lägga upp bilderna. Och kommer även bilder på Tranquil snart när vi hoppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0