Helgens pass

I fredags var tranquil hos Cecilia och fick oss en genomkörare. Nu är det hårdträning för mig! Är expert på att låsa fast vänsterhanden & bli stum i den. Nu är det verkligen hårdträning på mig. Annars gick det bra och är nöjd med både henne och mig.

Palle gick igång efter hovbölden i Lördags och jag tänkte skritta igång gen efter 5 dagars vila men icke. Fick bli galopp & trav på fältet. Fick några jätte hopp för han ville inte skritta alls. Men han gick fint och jag busade till och han hoppade sin första någonsin. Vilket gick jätte bra. Tog det när han var trött annars hade han tagit allt i ett. Så jätte nöjd med honom.

Tyson gick lokal igår i eslöv typ halv 5 på eftermiddagen och är mycket nöjd. Fick dock ett ner då han blev lite kort i kombinatonen och rev oxern ut. Annars gick det mycket bra med kom på 13de plats, men han lyssnade fint och kändes freesh!

Idag (söndag) tog jag faktiskt en hästfri dag. Kan ni tänka er?! Men imorgon är vi på det igen och Tranquil ska ner till Cecilia igen, även Hero ska ner denna veckan. Målet med tranquil är Lokal i häst och jag hoppas på hon ej blir såld så vi kan visa hur FARLIG tranquil är och vilken talang hon faktiskt har. Därför är det hårdträning på allaplan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0