20 mars

Igår var en lång dag. Var i stallet redan vid 8 på morgonen, red Tranquil på banan vilket gick väldigt bra. Hon slappnade av mot slutet i traven också. Dock sprang hon för livet när det kom en vit jätte läsklig lastbil. Men det blir bättre med det också så småningom..
Tyson & Hero gick en runda i solen utan täcke och gotta sig. Sen mockade i stallet och vidare till möinge sådär 9 boxar och hästar väntade. Goos var vild och vill bara ut så han fick jag jaga med grimskaftet på, Lingon som en häst heter bara skulle gå över mig när hon skulle in så det blev krig men det sket väl hon i. Men hon lugna sig sen i boxen och vi blev lite vänner. Vi mockade och lunkade i lugnt tempo.. Sen skulle Emma rida Linda så vi gick med upp i solen och kollade lite, passa på att sola. Sen lämna Emma hemma & vidare till stallet igen och lägga mat till hästarna & slänga in spån till Tyson. Sen till ridhuset för att se Vicky träna, vi satt ju bara och väntade en halvtimme men tillslut blev klockan 18. Gick ju fint och vi fick lyfta lite hinder. Hemma vid 19,00 för lite mat och sen somnade gott i sängen! ZZzzZZzz!!

Idag ska Tyson få hoppa istället. Ska jobba med nån Oxer & lite studs tänkte jag. Sen ska jag skriva upp schema vad som ska tränas var vecka för hästarna.
Ska till Cilla nån dag med Tranquil också tänkte hlra om hon har tid o träna mig & Tyson nångång i veckan i sommar. JA Vicky jag har saknat ditt skrikande också ;D Nej frukost och sen hästarna !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0