24 mars

Godmorgon!

22 mars: Var vi på PayARide i Rydebäck och banan var ute. Gick bra på framhoppningen med tranquil hon lyssnade fint tyckte jag. Men när vi kom ut till 60 ( hennes första hoppning ute) så var det Så mycket att titta på. Hästar som galoperade i hagen, bilar, människor. Så hon hade ej tid att kolla vart hinderna var så blev några stop & sen tog vi om 60igen istället för 70. Och Mellan 1 & 2 stod läktaren vilket var jätte farligt och där tramsade hon igen. Annars gick det bättre denna gången & sista hindret på murn gick hon perfekt!

Tyson startade 90 & 1 meter. Hade Lindas hoppsadel och det är ju helt annorlunda än min. Men Jesus vad bra det gick på framhoppningen! I 90 gick han pckså förbi 2an p.ga av läktaren annars gick han toppen! Och i 1meter gick vi felfritt helt. Helt perfekt kändes det. Så sjukt nöjd med honom och sadlen var underbar att rida i.

23 mars: Blev ute ritt med Tyson & Hero, Caroline hade Tyson. Blev skritta en timme och det gick fint. Lite bråk med Hero då han skulle ej jobba med rumpan utan han ville gå och kolla hit & dit. Sen blev det skolningnär han fick galoppera lite för han trodde han skulle få sparkabakut mycket då blev jag arg. Sen skötte han sig kanon!
Tranquil longerades med inspänningar och det gick riktigt bra. Fick långa inspänningar då hon ska först acceptera dem! det är viktigast.. Hon tyckte detvar obehagligt emellanåt men det gick bättre sen.

24 mars Tanken idag är att jag första (nu) ska till Billesholm & ta ut hästar sen till mina. Tror Tyson & Hero ska longeras idag & tranquil ska nog ridas. Inte säker än, sen vid 1 ska jag till Linda och rida på Palle igen. Men det blåser som sören idag. SUCK! Så vi får se om det blir ridning eller vad det blir!

Nej nu ska jag ta på mig och köra iväg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0