Trolleholm 28/2

Ja, tävlingen i Trolleholm då.
Först gick ju unghästarna 90, 1m,1m och där var över 150 starter innan mig. Dem beräknade starten i avd;A 13,00 ca. Dem bad oss ringa vid den tiden och kolla men hur skulle vi då hinna dit i tid? Nej vi körde vid 11 så vi skulle vara där runt halv 12. Jag startade 7a så får vara där i tid. Vi satt på läktaren vid halv 2 och kollade tror vi blrjade halv 3 kanske?!

Nåja, där var blött och lerigt och man behövde ej tänka på att sin häst var smutsig sen, för det var allas! Men gick ganska bra på framridningen ändå, många där och lite rörigt och tungt såklart. In på framhoppningen 6st i ett litet ridhus och man kunde endas rida förbi 1 pergång vid hinderna. Shit tänkte jag ju men gick faktiskt bra.
I 90cm gick vi felfritt och detvar bedömning A/A alltså alla som gick nolla kom 1:a. Han kändes helt okej, men sprången var lite ojämna han ville gärna dra på sista biten. Men kontrollen fanns där hela tiden ändå! Fick komma in på prisutelning och fick 100 kr tillbaka.

Till 1meter var det 30 st emellan vänta vänta men vi satt inte in honom i transporten. Började jogga igång honom i tid tyckte jag då hade väl folk struckit sig så helt plötsligt var det framhoppning och KAOS! FOlk skulle hoppa hit & hit och några vägrade och dem piska på och ja. Helt plötsligt ska jag in på banan rider dit nej då ska en annan tjej in först för hon var lite sen. Jaha, fråga om jag kunde jogga honom lite till på framridningen blåste ju ute så han ej blev kall, nej där var ju fullt. Så åkte en tjej av och ännu mer väntan!
Men in på banan kom vi, gick felfritt i grunden fortfarande lite ojämn men han hade väntat länge och avbruten hit och dit satsa vi bara på felfri runda. Och in på omhoppningen hoppar kombinationen och andra hindret då ber dem mig avbryta för deras tid gick inte igång till fas2. Nähe! Bara att hoppa om igen, sur var jag och han rev i kombinationen vilket jag trodde jag skulle få fel för, sur och irriterad. rider dåligt och han går föbi nästsista hindret. Men går på det fint igen. Men fick endas 4 fel då jag redan klarat kombinationen engång. Men det var så himla störigt! Sånt som händer men ändå. Körde därifrån kl 17,00. Långdag!

Nöjd med honom ändå, ska jobba på med studs och hinder med 1 galoppsprång nu tänkte jag.

Banan 1 meter


 Framridningen

 Hö & vatten var också med


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0