8 maj ( about yesterday )

Tranquil är 6 år och nu undrar folk varför hon ska gå 50 på söndag när vi igentligen hoppar 90 hemma och hoppat bana på 80. Hon behöver jobba med små hinder just nu då hon drar iväg till hinderna i full fart och då det blev många olika ställe på kort tid så väljer jag att sänka hinderna så hon hittar tillbaka till sig själv i hoppningen lite. Men höjderna är inte problemet utan det ska funka mellan hinderna också..

Igår fick Tyson en lång runda i skogen ( 1 - 1½ timme ), jag tog faktiskt på min hemma gjorda graman som funkade SKIT bra. Brukar ej ha graman och så men ska hjälpa till att bygga upp musklerna ännu mer i galoppen och jag kan inte bära honom när han bara ska hänga i tyglarna, inte är jag så stark! Men han gick kanon fint och så nöjd!

Sen blev det Palle som var lite busig men inte alls så farligt som jag hade trott så blir nog in och jobba honom lite på banan idag om allt går sin väg.

Idag ska alla hästar gå, Tyson börjar kl 14 med träning hos Cecilia lite hopp träning är det tänkt iallafall. Sen Tranquil ska gå på banan och vetej om Hero ska få joggas ute eller vad han ska. Vi får se helt enkelt.

Palle i luva


Tyson hade bestämt sig för att böja på nacken. Gramanen
tar ej där. Blev lång när vi skrittade ner pulsen & benlindorna åkte av.



Hero i ridhuset


Tranquil i stallet redo för ett hårdpass



Och min trogne "hästskötare" & Hero är ute på en tur i skogen

Kommentarer
Postat av: carro

HAHA som jag ser ut xD

2009-05-08 @ 15:45:24
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Menar du Rickard? :)



Tack! :D

2009-05-09 @ 21:13:53
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0