19 november

Goddagens gott folk.
Ingen av mina hästar har numera sadel då den tryckt på bägge. Hero ska igång på måndag igen, han har lite paus men går i skrittmaskinen varje dag 45min/1 timme.
Hoppade Limbo igår i stormen, vilket inte var så lyckad, han hoppade mest utan hinderna, men gick ändå bra tycker jag. Ska hålla igång honom med gymnastik hoppning 1-2 gånger i veckan nu.
Tyson hoppade också med sadel, kändes tung och " låst" över hinderna. Så testa att dra på honom lite till men icke. Så sadeln åkte av och jag hoppade honom barbacka. Då släppte det och gick kanon, mjuk och fin. Så hittar jag ingen sadel som passar kanon innan söndag blir det ingen tävling. Visst kan han hoppa nolla 1,05 ändå. Men inte det jag vill. Det ska kännas bra och det gör det inte med den sadeln på. Så är det med det.
Idag blev det ingen ridning, idag fick alla slappe dag. Ja dem fick gå i skritten som vanligt ändå!

Kommentarer
Postat av: jessica

Ja vi får höras och se ju. :) thx

2009-11-21 @ 11:35:06
URL: http://pblady.blogg.se/
Postat av: . ° • » Rebecca Seiron (:

SV: Okej, det finns alltid undantag. Det jag skrev som "priser på häst" var bara en "standard mall" och inget som gäller för alla hästar :)

2009-11-22 @ 19:02:56
URL: http://seiron.blogg.se/
Postat av: isabella

usch, det är så jobbig när inte sadeln ligger bra. Har haft det problem också, men nu är det äntligen fixat :D Har du provat ut sadel hos någon eller hur gör du? =)

2010-01-01 @ 15:10:06
URL: http://isabellaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0