5 oktober

Helgen; Hästarna har endast gått i skritten 45 min både lördag och söndag. Jag trodde inte att ridhuset skulle användas än så dem motionerade sig själva där lite. Och dem tyckte nog det var rätt skönt och sen fick dem kila in igen. Värsta stormen och dem ville inte vara ute.

Idag ; Idag blev det ridhuset dock inte vattnat än med det funkade bra.
Tyson Gick mycket bra, vi kör igång med galoppen igen och han frustade sig igenom hela galopppasset. Han går bättre med frambenen och 15 min åkte stigbyglarna av och dem blev jobba i trav. Skänkelvikningar och volket mycket byta varv och tempobytningar. Gick riktigt bra dock försvann takten emellanåt men kanon nöjd.

Sen var det Hero, tänkte nu ska han fjanta i ridhuset som han alltid gör på nya platser. Men lite lite spänd men absolut inga större problem. Han tar det mesta med ro nu. Fick jobbas igenom i galoppen också och han blev svettig. Fick även till något galoppombyte, något blev korsgalopp men han rättade till sig snabbt. Och är jätte nöjd där också.

Stortrivs verkligen ute hos birgitta, hon och Patric är verkligen super snälla! Fick vara barnvakt medans Johan & Birgitta åkte iväg. Till lilla Vera, söt liten unge.


Mina boxar


Ridbanan (fotat från där mina hästar står)


Ridhuset


Grushagen som ett tag lär vara vattenhagen


Skrittmaskinen


Kommentarer
Postat av: Louise

Det är lite beroende på vad du vill ha för modell och färg. Men från 400 kr. SEG Company har de på sin webshop, dock jättedyra mot de jag beställt från Tyskland.

2009-10-05 @ 21:03:58
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0