7 oktober

Blev träning imorse nere hos Cecila, som tur blev det uppehåll precis när jag kom ut ur stallet och skulle upp till ridbana! Luckyme! Han går så mycket bättre och han blev världens lyckaste när han fick hoppa. Något räcke låg på 90 & oxern bred men endast på 60 kanske. Bara för att han skulle känna att han kunde länga sig. Han stod och galopperade på stället och ville bara mer. Älskade häst är tillbaka!

Sen hoppade Hero i ridhuset, sockerbitar på 60-65 med 1 galoppsprång emellan, första avståndet var 7 meter lite långt till dem höjderna och tillhonom men han sträckte på sig och tyckte detvar kul. Lite ridning framåt och sen kortade jag ner det och han gick kanon. Kunde korta ner galoppen lite innan hindret och som han hoppade och busade efter, även ett kryss på 70 var med. Så han skötte sig kanon! Så nöjd. Tror det blir 70 för honom denna klubben och nästa 80, så vi hinner jobba upp honom lite mer. Gör fina galoppfattningar från skritt och han var också kanon glad!


Kommentarer
Postat av: caroline

enligt TR så får en logga inte vara så stor.

Jag missförstod dig, trodde du fråga vart du kunde hitta Horseware täckena:)

Scapa schabrak säljs av många ridsportaffärer men annars kan jag köpa hem åt dig från Belgien

2009-10-07 @ 17:18:12
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0