29 / 9

Tyson mysteriet är löst. Och som många nu tänkt och trott med glädje så har jag INTE gått för fortfram och han är inte rädd för att hoppa eller blivit osäker utan sadlen har töjts och tryckt fel och därför har han inte hoppat. Och jag känner min häst så väl så att när han hoppar räcke på 90-110 men inte oxer på 60 så är han ju inte osäker. Utan den har tryckt så han har inte kunnat sträcka ut sina framben som han ska. Så när jag upplevt han "släpa sig fram" så är det som han är "stel och slår ner frambenen" svårt att förklara..
Men har en sadel på passar nu och han är snart tillbaka. Fick fram svinget igår i paddocken och det var härligt igen! Tyckte också det var konstigt att han helt plötsligt ville busa och gå fort när jag red barbacka. Nu är alla bitar på plats!

Hero har blivit riktigt kompis med skrittmaskinen faktiskt och även lyckats försöta grinden till hagen, en järngrins han knäckt men hallå jag är INTE förvåndad när det gäller Hero. Han har slappa nån dag nu men imorgon ska vi på det igen. Han var faktiskt riktigt fin häromdagen i paddocken. Det tar sig!

Men nästa tävling är den 18 på klubbtävlingen där båda ska med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0